بازتاب وسیع بیانات رهبر فرزانه انقلاب در رسانه های خارجی
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، تلویزیون فارسی صدای آمریكا در این خصوص گفت: رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی خود در مشهد اعلام كرد كه ایران در پی تولید سلاح هسته ای نیست اما اگر مورد حمله قرار گیرد در همان سطح پاسخ خواهد داد.

صدای آمریكا گزارش داد: سخنرانی امسال آقای خامنه ای بیشتر به مناقشه ایران و غرب اختصاص داشت.

آیت الله خامنه ای اظهار داشت : آنهایی كه فكر می كنند با ستیزه گری و با دشمنی و تهدید می توانند جمهوری اسلامی را به عقب نشینی وادار كنند و یا می توانند جمهوری اسلامی را از میان بردارند دچار خطای بزرگ و فاحشی می شوند و چوب این خطا را هم می خورند.

صدای آمریكا ادامه داد : آیت الله خامنه ای گفته است ، جمهوری اسلامی از فعالیت هسته ای خود عقب نشینی نمی كند.

'با ادامه فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی، كشورهای اروپایی و همچنین آمریكا تحریم های فراگیر علیه ایران تصویب و اجرا كردند تا مانع ادامه فعالیت ایران شوند ، اما روز سه شنبه آیت الله خامنه ای صراحتا هر گونه توقف فعالیت هسته ای ایران را رد كرد'.

این منبع خبری در ادامه گفت: رهبر جمهوری اسلامی نسبت به هر گونه حمله احتمالی به ایران هشدار دادو تاكید كرد كه ما سلاح نداریم و سلاح اتمی هم نخواهیم ساخت اما در مقابل تهاجم دشمنان چه آمریكا و چه رژیم صهیونیستی برای دفاع از خودمان در همان سطحی كه دشمن حمله كند به آنها حمله خواهیم كرد.

صدای آمریكا افزود: سخنرانی امروز آیت الله خامنه ای بعد از تهدید حمله نظامی به تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی از سوی اسراییل مطرح می شود .

'مقامات اسراییلی صراحتا از حمله به ایران سخن نگفته اند اما برخی از مقامات كشورهای غربی گفته اند گزینه حمله نظامی به ایران در صورت نزدیك شدن دستیابی این كشور به سلاح اتمی دور از ذهن نیست'.

صدای آمریكا گفت: رهبر جمهوری اسلامی غیر از تهدید به مقابله به مثل در صورت حمله احتمالی به ایران ، دلیل فشار غرب بر جمهوری اسلامی را نفت و گاز ایران عنوان كرد.

از سوی دیگر رادیو فردا در گزارش مفصلی راجع به سخنان ایشان ،‌نوشت :‌ آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه در مشهد گفت كه ایران به دنبال سلاح هسته ای و تولید آن نیست و هشدار داد در صورتی كه به ایران حمله شود، ایران به آن جواب خواهد داد.

رهبر جمهوری اسلامی با توجه به احتمال حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران گفت: «البته ممكن است آمریكایی‌ها خطرآفرینی و یا دیوانگی كنند. ما ضمن تاكید بر اینكه سلاح اتمی نداریم و تولید نیز نمی كنیم اعلام می كنیم در مقابل تهاجم احتمالی آنها یا رژیم صهیونیستی، در همان سطحی كه به ما حمله شود به آنها حمله خواهیم كرد.»

رهبر جمهوری اسلامی گفت كه دشمنان در سال گذشته هدفشان این بود كه بگویند «ایرانیان نمی توانند» اما ما ثابت كردیم كه «ما می توانیم.»

آیت الله خامنه ای همچنین گفته ایران در سال گذشته، به تمام اهداف خود در حوزه اقتصاد و انرژی و یارانه و مصرف، دست یافته و به رغم تحریم ها، همه برنامه های خود را عملی كرده است.

وی همچنین از مصرف كالاهای خارجی انتقاد كرده و گفته بهتر است مصرف كننده ها از تولید داخل استفاده كنند.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین گفته كه رشد علمی در ایران «خیلی بیشتر از آن است كه مردم از آن مطلع هستند» و برای استناد به آن به «گزارش های معتبر بین المللی» اشاره كرد.

وی همچنین گفته است: «در آمریكا به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم در انتخابات كنگره، مجلس ملی و مجلس سنا مشاركت دارند ولی حضور بسیار مهم و بیش از ۶۴ درصدی ملت ایران، در مقایسه با این آمار، حقیقت خود را بیشتر آشكار می كند.»

وی افزوده است: «كسانی كه خیال می كنند با عقب نشینی در مسئله هسته‌ ای، دشمنی آمریكا تمام می شود دچار غفلت هستند چرا كه در منطقه ما كشورهای دارای سلاح هسته ای نیز وجود دارند اما آمریكا هیچ حساسیتی به آنها نشان نمی دهد.»

آقای خامنه ای گفته پس علت، مسئله هسته ای و حقوق بشر نیست، كه منابع ملی نفت و گاز، علت این خصومت ها است.

سایت بی بی سی فارسی هم در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در جمع زایران و مجاوران بارگاه ملكوتی امام رضا (ع) نوشت :آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران تأكید كرد كه كشورش در پی تولید سلاح اتمی نیست اما اگر توسط آمریكا یا اسراییل مورد حمله قرار گیرد، برای دفاع از خود در همان سطح پاسخ خواهد داد.

آقای خامنه ای در نخستین روز سال ۱۳۹۱ و در سخنرانی نوروزی خود در مشهد، با قرائت آیاتی از كتاب مقدس مسلمانان گفت: 'قرآن به ما نوید داده است كه اگر دشمن به شما حمله كرد، قطعا شكست خواهد خورد'.

رهبر ایران گفت كه كشورهای غربی قصد دارند با اعمال تحریم های اقتصادی مردم ایران را از حكومت این كشور جدا كنند.

پایگاه اینترنتی رادیو صدای آلمان (‌دویچه وله ) در این خصوص نوشت : رهبر جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه (اول فروردین) در سخنان نوروزی خود در مشهد گفت كه ایران در صورتی كه مورد حمله قرار بگیرد در همان سطح پاسخ خواهد داد.

دویچه‌وله ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای در این سخنان تأكید كرد كه ایران در پی رسیدن به سلاح اتمی نیست اما در صورت حمله آمریكا و رژیم صهیونیستی از خود 'در همان سطح' دفاع خواهد كرد.

وی افزود، آمریكا در صورت حمله به ایران مرتكب 'اشتباه بزرگی' خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه هم با پوشش این بخش از سخنان ایشان كه ایران به دنبال ساخت بمب اتمی نبوده و نیست اما اگر از سوی دشمن خواه آمریكا یا رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار خواهد گیرد به همان سطح، حمله آنها را پاسخ خواهد داد، افزود كه اظهارات آیت الله خامنه‌ای موضع ایران در برابر تهدیدات غرب علیه برنامه هسته‌ای خود را تقویت كرد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: رهبر ایران پاسخ به هرگونه حمله را حق ایران توصیف و اعلام كرد كه بر اساس تعالیم الهی درصورتی كه دشمن تجاوز را آغاز كند، شكست را در پیش رو خواهد داشت.

این خبرگزاری به نقل از مقام معظم رهبری افزود: 'این سنت الهی است. ما به دنبال حمله یا تهاجم نیستیم بلكه به دنبال حفظ موجودیت و هویت جمهوری اسلامی هستیم.'

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم ضمن بازتاب بیانات معظم له ، نوشت :آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی كه به طور زنده از شبكه دولتی ایران پخش می‌شد، با نام‌بردن از اسرائیل و آمریكا هشدار داد، ایران هرگونه حمله آمریكا و اسرائیل را به همان سطح پاسخ خواهد داد.'

این خبرگزاری با اشاره به تهدیدات آمریكا و اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران ،‌افزود: 'رهبر ایران تصریح كرد ایران بمب اتمی نداشته و قصد ساختن آن را نیز ندارد.'

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد : رهبر ایران هشدار داد در هر سطحی كه دشمن حمله كند ایران پاسخ خواهد داد .

این خبرگزاری به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: ایران تسلیحات هسته‌ای ندارد و نخواهد ساخت اما در مقابله با تجاوز دشمنان چه از سوی آمریكا باشد یا رژیم صهیونیستی، برای دفاع از خود، در همان سطحی كه دشمن به ما حمله كند، حمله خواهیم كرد.

رویترز ادامه داد كه رهبر ایران در سخنرانی سالانه خود به مناسبت نوروز اضافه كرد: آمریكایی‌ها اشتباه بزرگی مرتكب می‌شوند اگر فكر كنند كه با تهدیدها می‌توانند ملت ایران را نابود كنند.

این خبرگزاری در ادامه به تهدیدهای آمریكا و اسرائیل علیه ایران پرداخت و به مذاكره آتی ایران با گروه 5+1 نیز اشاره‌ای كرد.

رویترز در ادامه نوشت كه رهبر ایران در سخنرانی خود به دستاوردهای هسته‌ای ایران طی 12 ماه گذشته از قبیل افزایش غنی‌سازی تا 20 درصد و ساخت میله‌های سوخت برای رآكتور تهران اشاره كرد.

تلویزیون امریكایی سی.ان.ان هم با پخش تصاویری از استقبال با شكوه مردم از رهبر معظم انقلاب اسلامی ، گفت كه رهبر ایران در میان شعار مرگ بر آمریكا از عظمت ایران سخن گفت .

شبكه خبری سی.ان.ان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال نوی شمسی در حرم امام رضا(ع)نوشت: آیت الله خامنه ای در سخنرانی ابتدای سال خود از آمادگی ایران برای پاسخ به حمله آمریكا در هر سطحی خبر داد.

سی.ان.ان با اشاره به سرداده شدن شعار مرگ بر آمریكا در میان سخنرانی مقام معظم رهبری نوشت: رهبر ایران غرب را ناتوان از هرگونه آسب زدن به دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی كرد و از عظمت ایران سخن گفت.

این شبكه خبری در ادامه گزارش خود آورده است: رهبر ایران در سخنان خود به این نكته اشاره كرد كه ایران سلاح هسته ای نمی سازد و در آینده نیز نخواهد ساخت.

سی.ان.ان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مصرف كالاهای داخلی آن را به عنوان اصلی ترین راهبرد ایران برای مقابله با تحریم ها عنوان كرده است و از ضرورت همكاری دولت و با صنایع برای افزایش تولید داخلی عنوان كرد.

تلویزیون العربیه وابسته به عربستان سعودی هم در گزارش ، اعلام كرد : رهبر ایران اعلام كرد كه ایران به هر حمله‌ای كه از سوی آمریكا و اسرائیل صورت بگیرد، پاسخ خواهد داد.

العربیه ادامه داد كه رهبر ایران تاكید كرده كه ایران به دنبال تسلیحات اتمی نبوده و آن را نخواهد ساخت اما اگر هرگونه حمله‌ای از سوی دشمنان چه آمریكا و چه رژیم صهیونیستی صورت گیرد، ایران در همان سطحی كه مورد حمله قرار می‌گیرد، حمله خواهد كرد.

العربیه نوشت كه این اظهارات رهبر ایران، موضع تهران را در مقابله با غرب در برنامه هسته‌ایش تقویت كرد.

پایگاه اینترنتی این شبكه خبری در ادامه نوشت كه رهبر ایران با استناد به قرآن اعلام كرد كه در صورتی كه دشمن نخست به شما حمله كرد، قطعا شكست خواهد خورد.

'رهبر ایران گفت: این قانون خداوند است. ما به دنبال حمله و تجاوز نیستیم اما ما به ماهیت و هویت جمهوری اسلامی تعلق داریم'.

تمام /1508





:: برچسب‌ها: تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: