آیین بزرگداشت سی امین سالروزعملیات فتح المبین در شوش برگزار شد
نوشته شده توسط : zwembril

در این مراسم كه جمع زیادی از مسافرین نوروزی، كاروان‌های راهیان نور، فرماندهان ارتش ، سپاه و انتظامی و دیگر مقامات كشوری و مسوولین محلی حضورداشتند، امیر سید' علی محرابی' فرمانده ارشد قرارگاه جنوب ' آجادر' به تشریح زوایای عملیات غرور آفرین فتح المبین و پیروزی های درخشان رزمندگان اسلام در این عملیات پرداخت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات فتح المبین گفت: ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و شهدا امروز همه چیز ما هستند و باید با برگزاری هر چه با شكوهتراین آیین ها راه ورسم زندگی واز خودگذشتگی، رشادت، شهادت و ایثار شهدا را به نسل سوم كشور انتقال داد.

امیر محرابی خاطرنشان كرد دشمن همه چیز ما را رصد می كند ولی هیچ غلطی نمی تواند بكند زیرا نظام اسلامی به پشتوانه مردم و رهبری اتكا دارد.

در این آیین كه به همت سپاه شوش برگزار شد شركت كنندگان با قرائت فاتحه و نثار گل بر مزاریادمان شهدای فتح المبین ضمن تجدید پیمان با آرمانهای آنان یاد و خاطره شهدای این عنلیات پیروزمندانه را گرامی داشتند.

عملیات غرور آفرین فتح المبین در ساعت 00:30 بامداد دوم فروردین ماه 1361 با رمز مقدس یازهرا( س) آغاز و طی آن ضمن آزادسازی 2500 كیلومتر مربع از خاك جمهوری اسلامی؛ شامل دهها بخش و روستا، جاده مهم دزفول ، دهلران و به غنیمت گرفته شدن 320 تانك و نفربر، 500 خودرو، 165 توپ، 50 دستگاه مهندسی و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات انفرادی،ساقط كردن 18 فروند هواپیمای جنگی، به اسارت در آمدن بیش از 15 هزار نفر از نیروهای دشمن، حدود 25 هزارنفر ازنیروهای آن كشته و مجروح شدند.

از ویژگی‌های این عملیات مسدود كردن دو تنگه عین خوش و رقابیه بود كه نیروهای پرتوان ایران اسلامی توانستند از پهلو، دشمن را دور زده و ضمن بستن تنگه‌ها آنها را محاصره و منهدم كنند.

7280/538/587





:: برچسب‌ها: تایوان , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: