بیماران قلبی و عروقی پیش از سفر با پزشك خود مشورت كنند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دكتر'هوشنگ فروهر' با بیان این كه، بیماران قلبی به چند دسته تقسیم می شوند، افزود: افرادی كه به‌ تازگی دچار دردهای قلبی شده‌اند، در فواصل كم قلب‌شان درد می‌گیرد و درد پایدار نیست، بهتر است به سفر نروند، زیرا ممكن است در طول سفر دچار درد شده و با مشكلات متعددی مواجه شوند.

وی خاطر نشان كرد: گروهی دیگر كه از گذشته درد قلب داشته و به وضعیت‌ خود آگاهی دارند، می‌توانند به سفر بروند؛ اما باید در طول سفر مرتب دارو بخورند.

وی تاكید كرد: این افراد باید قرص‌های زیر زبانی به همراه داشته باشند تا به هنگام درد از آن‌ها استفاده كنند.

دكتر فروهر تصریح كرد: افرادی كه عمل جراحی قلب باز داشته‌اند تا دو ماه بعد از عمل نباید به مسافرت بروند، پس از آن نیز باید با اجازه پزشك‌ خود سفر كنند.

وی با اشاره به این كه، گروهی از بیماران نارسایی قلب دارند، گفت: این افراد در صورتی كه تنگی نفس و ورم نداشته باشند و با خوردن دارو وضعیت ‌آن‌ها بهتر شود، می‌توانند سفر كنند.

این متخصص قلب و عروق یادآور ‌شد: یكی از بیماری‌هایی كه در سالمندان به وفور مشاهده می‌شود، فشار خون بالاست، این افراد در طول سفر باید داروهایشان را به همراه داشته باشند تا در موقع لزوم از داروهایی كه فشار را پایین می‌آورد، استفاده كنند.

همچنین همراه داشتن فشار‌سنج برای این بیماران در طول سفر ضروری است تا در موارد لازم فشار خون آنان چك شود.

وی با توجه به وضعیت جسمانی سالمندان توصیه كرد: بهترین وسیله برای سفر در درجه اول قطار است، زیرا استرس كمتری برای فرد به دنبال دارد، در غیر این ‌صورت سفر با ماشین شخصی توصیه می‌شود.

این متخصص قلب و عروق گفت: بیمارانی كه مشكل دریچه قلب دارند باید از داروهای رقیق كننده خون استفاده كنند تا خونشان غلیظ نشود و لخته در خون ایجاد نگردد.

وی افزود: این افراد هر چند وقت یك‌ بار باید آزمایش خون بدهند و در سفرهای طولانی نیز باید به این مسئله توجه كنند كه این آزمایش‌ها به موقع انجام شود.

دكتر فروهر گفت: مهم‌ترین مسئله برای سالمندانی كه بیماری قلبی دارند در طول سفر این است كه مراقب تغذیه خود باشند.

وی افزود: برای این افراد غذاهای بین ‌راهی به دلیل میزان نمك و چربی مناسب نیست و بهتر است كه خودشان غذای آماده داشته باشند.

اجتمام** 1379**1594





:: برچسب‌ها: روش ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: