رییس بخش فارسی دانشگاه توكیو بر توسعه روابط با ایران تاكید كرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، ' پرفسور ' هاچی اوشی ' روز جمعه در مراسم جشن مشترك ' هانامی ' (اعتدال بهاری) ژاپنی ها و نوروز باستانی كه در توكیو برگزار شد، این سخن را بیان كرد.

این ایران شناس معروف ژاپنی ضمن تقدیر از اقدامات سفارت ایران برای برگزاری و بزرگداشت سنت های كهن ایرانی و معرفی آن به جامعه ژاپن ، ابراز امید كرد روابط دو كشور به خصوص در زمینه فرهنگی بیش از پیش گسترش یابد.

پرفسور اوشی افزود: همانگونه كه بهار پیام آور گرمی است ، امیدوارم ایران علی رغم فشارهای غرب علیه آن بیش از گذشته و مانند بهار شكوفا شود و شاهد توسعه بیشتر روابط دو كشور ایران و ژاپن باشیم.

'حسین حشمتی فر '، كاردار موقت ایران در توكیو نیز طی سخنانی با اشاره به همزمانی جشن های نوروز و هانامی ، از این مناسبت ها به عنوان ضیافت طبیعت یاد كرد و آن را پیام آور صلح، نیكی ، نوع دوستی و غلبه بر پلیدی ها دانست.

وی گفت: نوع دوستی و آشتی میان ملل و اقوام در نمادها و مناسبت های مختلف و در جای جای فرهنگ ایرانی موج می زند.

وی ابراز امیدواری كرد كه نوروز ایرانی و هانامی ژاپنی همچنان مروج صلح و دوستی و شادكامی مردم ایران و ژاپن باشند و عاملی برای توسعه روابط دو كشور گردند.

در این مراسم كه با حضور بیش از 80 تن از استادان ایران شناس، دانشجویان زبان فارسی، اعضای انجمن دوستی ایران و ژاپن و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی برگزار شد، گروه موسیقی سنتی پیام قطعات مختلفی از موسقی ایرانی را اجرا كرد.

این گروه كه به مناسبت نوروز 91 به از ایران به ژاپن سفر كرده همچنین قصد دارد برنامه هایی را برای ایرانیان مقیم توكیو و چند شهر دیگر این كشور در روزهای آینده اجرا كند.

آساق ** 274 ** 2100





:: برچسب‌ها: قرمز , پارک , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: