80 هزاردانشجو درس آشنایی با دفاع مقدس را به صورت اختیاری گذرانده اند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، سردار 'احمد سوداگر' چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان افزود: 82 درصد این دانشجویان از دانشگاه آزاد اسلامی و 18 درصد از دانشگاه های دولتی، پیام نور و علمی كاربردی بوده اند.

وی با بیان این كه امروز 20 درصد از اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس از سرداران و امیران دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، تصریح كرد: 700 استاد دوره های مدرسی این درس را گذرانده اند و گواهی تدریس دارند.

به گفته وی، جمع كسانی كه این دوره ها را گذرانده اند یك هزار و 600 نفر است كه باقی مانده آنان در حال دریافت مدرك طی دوره هستند.

وی اظهار داشت: اساتید این درس باید دوره چهار روزه توانمندسازی را گذرانده باشند تا هم زبانی و اطلاع از همه زوایای جنگ حاصل شود.

وی با بیان این كه 28 نفر از اساتید این درس از بانوان هستند، یادآور شد: در مدت شش ترمی كه این درس ارائه شده، اثربخشی خاص و عام آن دیده شده است.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اضافه كرد: تا قبل از ارائه این درس نگاه دانشگاه به حوزه دفاع مقدس نگاهی ضعیف و متأثر از فیلم ها و كتاب ها بود، اما اكنون به این موضوع رسیده اند كه دفاع مقدس مفاهیم علمی و كاربردی دارد كه تاكنون به آن پرداخته نشده است.

وی بیان داشت: در آینده ای نزدیك ابلاغیه 4 رشته ادبیات، مهندسی، جغرافیا و تاریخ در این حوزه نیز به دانشگاه های سراسر كشور ارسال خواهد شد.

سوداگر در ادامه گفت: دانشگاه های ایران استاد محور است اما اساتید نیز بر اساس سرفصل ها منبع معرفی می كنند و نمی توانند سرفصل ها را تغییر دهند.

وی تصریح كرد: زمان و تعداد واحد در این درس، كم و محتوا گسترده است و این دو واحد بیشتر برای خودشناسی، داشنگاه شناسی و شناساندن خود به دانشگاه بوده است.

وی افزود: فضای دانشگاه ها آماده است و جا دارد در كاروان های نور نیز از این اساتید استفاده شود.

7467/602/508





:: برچسب‌ها: سفید , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: