هند زیردریایی هسته ای را وارد ناوگان خود می كند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا ؛ این زیردریایی كه به عنوان 'ای ان اس چاكرا ' (INS Chakra) نامگذاری شده، قرار است در نخستین هفته ماه آوریل وارد پایگاه اصلی اش در 'ویساكاپاتنام' شود.

با ورود این زیردریایی به ناوگان هند، این كشور برای نخستین بار در بیش از دو دهه گذشته، زیردریایی با قابلیت حمله هسته ای خواهد داشت و به این ترتیب هند در شمار شش كشور دارای قدرت عملیاتی زیردریایی هسته ای قرار می گیرد.

براساس اعلام مقام های نیروی دریایی هند، 'ای.كی.آنتونی' وزیر دفاع هند در مراسم پیوستن رسمی این زیردریایی به ناوگان دریایی هند شركت می كند.

زیردریایی نرپا براساس قراردادی به اجاره 10 ساله هند درآمده است و انتظار می رود كه اجاره ان 920 میلیون دلار هزینه داشته باشد.

هند همچنین درحال توسعه زیردریایی هسته ای بومی كلاس 'آری هانت' (Arihant) است و نخستین زیردریایی 'ای ان اس آری هانت' به تازگی مورد آزمایش دریایی قرار گرفته و قرار است گشتزنی عملیاتی خود را تا پایان سال جاری آغاز كند.

نیروی دریایی هند تا پایان دهه جاری، سه زیردریایی از این كلاس خواهد داشت.

هند همچنین در حال توسعه خانواده موشك های هسته ای از جمله سری 'آگنی' (Agni) انواع 'پریتوی' ( Prithvi) موشك دریایی 'دانش ' (Dhanush)و زیردریایی 'ساگا ریكا' (Sagarika ) است كه برخی از آنها تكمیل شده اند.

آساق ** 589**1392





:: برچسب‌ها: سفر , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: